RSS

Berrikuntzak

          Berrikuntza, aurreko egoera hobetzeko helburuarekin egiten diren aldaketak dira. Berrikuntza bat emateko hezkuntza esparruan zenbait aspektu garrantzitsuak dira. Izan ere, egoera aldez aurretik ezagutzea beharrezkoa da, kontuan hartzeko hau egokia ez baldin badela aldaketa egoera eskatzen duela. Aldaketa hauek emateko, baliabideak beharrezkoak dira. Baina, baliabideekin ez da nahikoa aldaketa emateko. Gizartea, ikasleak eta irakasleak prest egon behar dute aldaketa onartzeko.


          Orokorrean berrikuntza mota hauek edozein elementutan eman daiteke. Hala ere, arlo batzuetan bere biziko garrantzia dauka. Adibidez, didaktikan, aldaketa hauek izugarrizko eragina izan dezakete. Baita ere, teknologia arloan, edozein aldaketa garrantzitsua da, horrek nahasmendu edo hobekuntza desberdinak ekarri ditzakeelako.

          Beraz, ezin dugu berrikuntza bat hobekuntzarekin erlazionatu. Berrikuntza askok atzerapen handia suposa dezakete ikasle edo irakasleentzako. Adibidez, lehen aipatu dudan adibidean, teknologiak askotan atzerapenak ekartzen ditu, errazagoa delako teknologiarik gabe moldatzea. Askotan gertatu da klase batzuetan irakaslea ez dela ordenagailuarekin konpontzeko gai, edo ikasleak ordenagailuekin lan egitean ez dutela inolako lanik egiten eta jokoetan sartzen aritzen dira.

          Horregatik, berrikuntza bat ematerakoan, alde batetik ziurtatu behar da aldaketa horrek hobekuntzak ekarriko dituela, eta ez desabantailak. Eta beste aldetik, ziurtatu behar da ikasleak aldaketarako prest egongo dela eta irakasleak aldaketa horretara moldatzeko gai izango dela, berrikuntza horrek hobekuntza ekar dezan.

0 komentario:

Publicar un comentario