RSS

Unitate Didaktikoa


ORIENTAZIOA ESKOLAN

1.SARRERA

Justifikazioa:

Lan honetan, unitate didaktiko bezala orientazioa gaia hartu  dugu.  Gai hau aukeratu dugu, oso erabilgarria izan daitekeelako eguneroko bizitzako zenbait momentu garrantzitsuetarako. Adibidez erlojurik ez dugunean, galduta gaudenean, herrialde berri batera joaten garenean… Gainera, orientazioa lantzean, beste faktore asko lantzen dira. Hala nola, irudimena, sormena, bakoitzaren izaera gehiago ezagutzea...

Beraz, unitate didaktiko hau landu ahal izateko altxorraren jokoa egitea erabaki dugu. Horregatik, 12 jarduera sortu ditugu ikasleek orientazioa lantzen joateko, non proba bakoitzean orientaziorako beharrezkoak diren atalak lantzen dira. Jarduera hauekin ikasketa prozesu bat ematea bilatzen dugu eta ikasleen autonomia pertsonala bezalako gaitasunak garatzea ere. Adibidez, mapa bat interpretatzen jakin behar dute, puntu kardinalak ezagutu behar dituzte...

Hau horrela, “Altxorraren bila”  jokoa lehiaketa moduan landuko dugunez, ikasleek haien interes osoa jarriko dute jokoa irabazi ahal izateko, orientatzen ikasten duten heinean. Honekin bilatu nahi duguna, haurrek jarduera dinamikoen bidez ikastea da.


Kokapena:

         Unitate didaktiko bat aurrera atera ahal izateko, kontuan hartu behar dugu zein ikaslerekin egingo dugun lan, haien etxeetan zein egoera dagoen eta ikasle hauen ezaugarriak zeintzuk diren, zenbat denbora izango dugun, zein espaziotan mugitu behar garen …

Jarduera hauek Zumarraga-Urretxu ikastolan egingo dira eta herri hauetako maila soziokulturala erdi-altua da. Ikastetxeak baliabide eta gela desberdinak ditu jarduera hauek egiterakoan desplazamendua ahalbidetzen dutenak, horregatik batzuk plastika gelan egingo dira, beste batzuk patioan eta beste batzuk adibidez, haien gelan.

Eskola honetako haurren profil  psikologikoa haur orekatu batena da eta ingurune edo familia egonkor bat duena. Baina kognitiboki haur guztiak ez dira berdinak eta horregatik saiatuko gara inor atzean geratu ez dadila laguntza batzuk ematen.

Aukeratu dugun ikasturtean ez dago haurrik elbarritasunen bat duenik ez eta atzerapenen bat duenik, baina horrela izango balitz berarentzako laguntzaile bat prestatuko genukeen.
     
         Unitate didaktiko honek ez du denbora tarte itxi bat; umeen arabera behar diren orduak eta saioak erabiliko dira, baina gutxi gora behera 6 saiotako epea izango dute eta hirugarren hiruhilabetekoan martxan jarriko da. Joko guztiak gela batzuetan eta patioan egin ahal izango dira. Hala ere, kontuan izan behar dugu, umeekin zaila izango dela denbora tarte horretan joko osoa lantzea. Horregatik, denboralizazioa malgua dela esan daiteke.

2.HELBURUAK:
·        Mapa baten sinboloak identifikatzea, errealitatean leku desberdinetan mugitu ahal izateko.
·        Orientazioaren hizkuntza (hitz teknikoak)  maneiatzea, planteatutako problemak ebatziz.
·        Taldeak proposatutako arauak onartzea edo jarraitzea, problemei irtenbidea emateko.
·        Neurketa desberdinak aztertzea, espazio hautematea (pertzepzioa) garatzeko.

3.EDUKIAK
Kontzeptualak

-          Hautamen espaziala.
-          Orientazioa
-          Ipar-orratza eta mapak

Prozedurazkoak

-          Mapa baten sinboloak interpretatu.
-          Orientazio tresnak erabili.
-          Ibilbideak egin

Jarrerazkoak

-          Ikasleen parte hartzea jardueretan.
-          Ikasleen arteko elkar-lana.
-          Proposatutako arauak onartzea.
-          Ingurumenarekiko errespetua.

4.METODOLOGIA

Metodologiari dagokionez, hainbat metodo erabiliko ditugu, orientazio jarduera hauek aurrera eramateko, baina metodo nagusia problemen ebazpena izango da. Jarduerak taldeka egingo dira. Taldeko lanek beraien artean komunikatzea eskatzen du, adimen interpertsonala garatuz. Taldekatzea irakasleak egingo du eta ezaugarri desberdinetako ikasleak egongo dira talde bakoitzean, horrela beraien artean hobeto ezagutuko dira eta aniztasuna hobeto ulertuko dute, pertsonen arteko desberdintasun horrek arazoak ekarri ditzake baina haien artean konpontzen saiatu beharko dira. Orientazioari buruz 12 jarduera landu beharko dituzte eta beraientzat gai honen “konplexutasuna”  zein den jakinda  hainbat saio erabiliko dira horiek burutzeko. Kontuan izan behar da orientazioa gai abstraktu xamarra dela eta edozein haur ez dagoela prest honi buruzko ariketak burutzeko. Horregatik 3.zikloa aukeratu dugu, hau da, 5. eta 6. mailako ikasleek burutuko dituzte jarduerak. Lehenago aipatu dugun bezala, denbora tartea malgua izango da, umeekin lan egiten den bakoitzean hala izan behar delako.

Espazioari dagokionez gela desberdinak eta patioa erabiliko dira jarduerak egiteko, baina nahi izanda, orientazioa gai bezala dugularik umeak txango bat egitera eraman daitezke ipar orratz baten erabilera praktikotasunez uler dezaten adibidez. Gehiengoak klasean egingo dituzte eta beste ariketak kanpoan egingo dituzte, lokots bilketa esate baterako.

Denbora antolaketari dagokionez irakasleak saio batean egingo dituen ariketak esango ditu eta ondoren ikasleak beraien denbora antolatuko dute jarduera burutzeko. Azken hau, taldearen araberakoa izango da, talde batek erraztasunak izango ditu ariketa batzuetan eta besteak bestetan. Ariketak zailtasunaren arabera ordenatuta egongo dira.
Zenbait baliabide eta material erabiliko dituzte ariketak egiteko. Taldetan sailkatuko direnak:
-      Giza baliabideak: Irakaslea eta laguntza irakaslea behar baldin bada.
-      Materialak: Ipar orratza, jarduera gidoia, erregela, arkatza, mapak, angelu-garraiagailua, …
-      Ingurunekoak: gela, patioa, …

“Altxorraren bila” jokoa denez, ariketa bakoitza proba bat da, beraz, ariketa bakoitza ondo egin behar da aurrera jarraitzeko. Ebaluazio ariketa bakoitza bukatu ondoren egingo da, taldeak aurrera jarraitzeko aukera izateko edo ariketa errepikatzeko hurrengo pista lor dezaten.

5.EBALUAZIOA:

Adierazleak  BAI edo EZ?
-          Orientatzen ikasi du.
-          Orientazio hizkuntza teknikoak erabili ditu.
-          Ipar orratza eta mapak erabili ditu.
-          Jardueretan parte hartu du.
-          Ingurumena errespetatu du.
-          Arauak bete ditu.
-          Problemei irtenbidea eman die.
-          Arazoei aurre egiteko gaitasuna lortu du.
-          Neurketa desberdinak erabili ditu, espazioaren hautematea garatzeko.

Prozedurazkoak
-          Ikasleen ebaluazioa
Ginkana bat denez ebaluazioa jarraia-formatiboa izango da. Ariketa bakoitza egin ostean zuzendu egingo da bestela ezingo dute aurrerapausoa eman. Formatiboa denez, ariketa bukatu ondoren helburuetara iritsi den ikusiko da.

Ebaluatzerako orduan eta instrumentuei dagokionez, proba idatzia egingo da, problemak ebatzi beharko dituztelako baina ahozko proba ere izango dute, talde-lana delako eta hainbat ariketa ahoz egin beharko dituzte, adibidez, beraien emozioak eta sentimenduak adieraztea mendian galduta egongo balira. Bestalde  ginkana bat denez ariketa batzuk praktikan jarri beharko dituzte, beraz ariketa batzuk mugituz egin beharko dira.

-          Unitate Didaktikoaren eta irakasle-praktikaren ebaluazioa.
Orientazio gutxi lantzen den gaia dela uste dugu eta horregatik interesgarria dela iruditzen zaigu. Gai honek haurrengan motibazioa handituko duela uste dugu. Gure ariketak motibazio maila dutela uste dugu, hainbat arrazoiengatik: taldean egingo dira, ariketa hauek ez dituzte normalean eskolan egiten modu honetan, material ezberdinak erabiliko dituzte,etab. Gure ustez, lan honekin oinarrizko ezagutza batzuk ikasiko dituzte. Gelaren aniztasuna kontuan hartu dugu eta horregatik talde bakoitzean ezaugarri desberdinetako ikasleak egongo dira. Honekin beraien artean erlazionatzea bultzatuko dugu. Ariketa asko daude orientazioarekin lotuta daudenak baina denek ez dute adimen logiko-matematikoa lantzen. Guk jarritako ariketa guztiek adimen logiko-matematikoa lantzen dute era batean edo bestean, beste bi adimen osagarri dituztelarik. Jarduera kopurua nahikoa dela esango genuke, gehiegi egitea ere aspertzen duelako.
Ikasleak motibatuak egongo direla uste dugu.


0 komentario:

Publicar un comentario